קורס פייתון, 5 סיבות להיותו הקורס הכי פופולרי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp

קורס פייתון, 5 סיבות להיותו הקורס הכי פופולרי

קורס פייתון

הפייתון היא שפת תכנות דינמית שהפכה לאחת משפות התכנות הנפוצות ביותר. הדגש בה הוא על פשטות הקוד והיותו מובן ונוח לקריאה ולתחזוקה. הקודים מפורשים וברורים, והם מופרדים על ידי הזחה, כלומר הרחקה של שורה כתובה מהשוליים. זאת בניגוד לשפות תכנות אחרות שבהן יש שימוש בסוגריים. באמצעות פייתון ניתן לבצע תכנות פרוצדורלי ואף פונקציונלי וגנרי. בעזרת ספריית המודולים קיימת אפשרות לשלב גם תכנות מקבילי או מוכוון אירועים.

לנגד עיניהם של מפתחי השפה, עמדה המטרה לאפשר קוד יפה, מפורש, ופשוט, והוא נקרא במחווה לחבורת מונטי פייתון, שלימדה אותנו "להסתכל תמיד על הצד הטוב בחיים". על הפיתוח שפת התכנות התחילו לעבוד כבר ב-1991, אבל מ-2016 החליף הפייתון את הג'אווה כשפת התכנות הפופולרית. אגב, יש מתכנתים שחשבו כי פייתון תפנה את מקומה לטובת שפות כתיבה חדשות יותר, אבל זה לא קרה. אחרי שפייתון 2 הלכה והתיישנה, הגיעה פייתון 3 והביאה איתה עוד יכולות. התמיכה בפייתון 2 צפויה להסתיים ב-2020 ופייתון 3 תישאר הגרסה הראשית.

אספנו עבורכם חמש סיבות להיות קורס פייתון הפופולרי ביותר.

כי השפה פשוטה וקלה ללמידה

פייתון היא שפת תכנות פשוטה יותר משפות תכנות אחרות. אמנם גם בעלי ידע וניסיון בשפות אחרות לומדים פייתון, אך פשטות השפה הופכת אותה לפופולרית במיוחד עבור מתכנתים מתחילים. לימוד פייתון אינו קשה באופן יחסי, השפה נוחה מאוד לשימוש ואין צורך בהגדרת משתנים מסובכת. פייתון היא אמנם Scripting Language, שפת סקריפטינג,  אך משום שהיא כל כך עשירה בספריות וביישומים – משתמשים בה כשפת פיתוח עילית.

כשמתכנתים בשפת פייתון אין צורך ב-Compilation and Linking, קומפילציה או לינק, היוצרים קבצי הרצה ב-Op-codes, שפת מכונה. Interpreter מספיק לה לצורך הרצת הסקריפטים. והכי חשוב, פייתון היא שפה התומכת כמעט בכל מערכות ההפעלה שבשימוש כיום, החל מווינדוז (windows) על שלל גרסאותיו השונות ועד למערכות הפעלה מבוססות לינוס (Linux).

לסילבוס קורס פייתון לחצו כאן

כי גוגל שם

פייתון היא אחת משלוש שפות התכנות העיקריות שענקית הטכנולוגיה גוגל משתמשת בהן. מנוע החיפוש הגדול והפופולרי ביותר בעולם האינטרנט נכתב במקור על קוד פייתון. נציין כי בכל העולם המערבי אין תחרות אמיתית לגוגל בתחום מנועי החיפוש, והדבר נכון שבעתיים בישראל שבה גוגל היא מנוע החיפוש הכמעט בלעדי של גולשי האינטרנט. אך הדבר לא מסתיים רק בכך שגוגל משתמשת בפייתון. בנוסף לכך, גוגל מאפשרת למשתמשיה לכתוב ולפתח בפייתון ולקשר עם שרתיה את התוצר.

כי יש לה מגוון יתרונות

לשפת התכנות פייתון יש מגוון יתרונות. בראש ובראשונה, היא חינמית להורדה וקשה להאמין שיש מישהו שלא אוהב חינם. בנוסף, מדובר בפרויקט קוד פתוח כך שכל אחד יכול לתרום מהידע והניסיון שלו ולשפר אותה. מוצרי קוד סגור יוצאים לאוויר כמו שהם, אך מוצרי קוד פתוח כמו פייתון הם מוצרים שמתפתחים, נהנים מתוספות והרחבות שיוצאות באופן קבוע ולמעשה כל הזמן משתכללים.

בזכות העלות הנמוכה (חינם, זוכרים?) והיותה פרויקט קו פתוח, פייתון נהנית מקהילת משתמשים עצומה ופעילה מאוד. המשמעות היא שיש כמות גדולה מאוד של חומר בנושא וקל למצוא עזרה וסיוע במתן פתרונות. הודות לגודל הקהילה, פייתון נהנית גם ממאגר עצום של ספריות מובנות המשדרגות את יכולותיה של השפה. הדבר מוביל גם לפונקציונליות גדולה מאוד במגוון אדיר של תחומים. בנוסף קיימים גם מאגרים של אלפי ספריות נוספות שמפתחים שונים מכל העולם פיתחו ותרמו לטובת כלל המשתמשים. את הספריות האלה כל אחד יכול להתקין (כבר אמרנו שזה בחינם, כן?) ולקחת את יכולות התכנות עוד יותר גבוה. מנסים לעשות משהו? יש סיכוי די גבוה שמישהו כבר פיתח ספרייה עבור זה.

כי יש לפייתון דרישה גבוהה בשוק

כבר חזרנו ואמרנו שקורס פייתון מעניק ידע בשפת תכנות פשוטה, רב-תכליתית וקלה לתחזוקה. לא רק מנוע החיפוש של גוגל משתמש בקוד הזה, אלא עוד אין-ספור חברות גדולות וקטנות מהסיבות הללו. לכן, לבעלי ידע בפייתון יש דרישה בשוק העבודה. אז אילו עוד חברות משתמשות גם בפייתון כשפת התכנות שלהן? הנה כמה שמות שאולי שמעתם עליהם: פייסבוק, נאס"א, קווורה, אמזון, רדדיט, נטפליקס, דרופבוקס, אינסטגרם, סקייסקנר. זהו כמובן רק קצה הקרחון ויש עוד חברות רבות שעושות שימוש בפייתון בכל מקום שבו הן יכולות. צמיחתה של שפת פייתון מפוזרת באופן שווה למדי על פני התחומים השונים כך שתוכלו למצוא את המקום שמעניין אתכם. בשל הידידותיות הגבוהה למשתמש, הפשטות, והחדשנות, פייתון היא שפת התכנות המועדפת על ידי סטארט-אפים רבים מאוד.

שפת האפשרויות הבלתי מוגבלות

למרות שפייתון היא שפת תכנות קלה למתחילים, יש לה את כל והמשאבים הדרושים כדי לבצע עבודה מקדימה. אין כמעט דבר שלא ניתן לעשות בפייתון, מקודים פשוטין והתחלתיים שמהם אפשר לעבור לשפות מורכבות יותר ועד לפרויקטים משמעותיים שנבנים עם פייתון. קורס פייתון חושף אתכם לשפת תכנות שנמצאת בכל מקום, התוכנה היא סופר קטנה ולכן מופיעה כמעט בכל מכשיר משובצים ומשובצת כמעט בכל שרת שקיים. ברגע שלומדים תכנות בשפת פייתון תוכלו למצוא הזדמנויות להשתלב בפיתוח אתרים, מדעי נתונים, למידת מכונות, AI, משימות שונות באינטרנט, פיתוח משחקים, מחשוב מדעי ומספרי, הרשימה עוד ארוכה ונמשכת, מה שהופך את הפייתון לשפה מגוונת ללמידה. אז אם אתם מעוניינים ללמוד קידוד אבל עדיין לא החלטתם מה אתם רוצים לעשות בחיים, קורס פייתון הוא האפשרות הברורה, שכן היא נותנת לכם אפשרות לעבור בין תחומים שונים ומעניקה לכם גמישות תעסוקתית.

לסיכום, אם תשאלו איזו שפת תכנות כדאי ללמוד, התשובה היא קורס פייתון, בלי לחשוב פעמיים. עם Syntax כל כך פשוט תתחילו להבין אותה ללא מאמץ או הבנה של מרכיבים עמוקים יותר בתכנות ותתחילו לתכנת כבר ביום הראשון לקורס.

רוצים להתייעץ?